A Trip to Izuno by Sunrise Express #2 (28/Oct/2019-29/Oct/2019) ~ In the Sunrise...


東京駅を22時に出発した「サンライズ出雲・出雲」号は次の駅の横浜から順に停車駅を重ねていった。ほろ酔いになり、いつの間にか心地よい電車の揺れに揺られて寝込んでしまっていた。目覚めると時間は4時を回っていて、駅を通過している。

”ん!?”

と思いよく見てみると見慣れた大阪駅だった。下りのサンライズエクスプレスは大阪駅を通過するようだった。少し小雨が降っていた。いつの間にか、窓ガラスに水滴がついている。このまま二度寝をしてしまうと、

岡山駅での列車の切り離しが見逃がしてしまうかもしれないので起きることにした。

Sunrise Express IZUMO/SETO at 10 PM from Tokyo Sta., and kept making stops one by one from the next stop, Yokohama Sta. Getting a bit tipsy with a drink, I went to sleep feeling a comfortable tremble in my compartment. When I woke up, it was already around passed 4 AM, and the train was passing a station.

"Hmm!?"

It was Osaka Station which was of course familiar to me. Sunrise Express IZUMO for IZUMO-Shi Sta. didn't seem to make a stop at Osaka Sta. It was raining a bit outside which I noticed from some raindrops on the window.

I decided to keep waking up because I wanted to watch a moment of train separation at Okayama Sta.


6時27分に岡山駅に到着をした。ここで、高松行のサンライズ瀬戸号が切り離される。自分と同じように、車両切り離しの瞬間を見ようと考えていた乗客が、扉が開くと一斉に切り離し部へ駆け出していく。自分は少し出遅れてしまったが、良い場所が取れた!

6:27 AM, The Train arrived at Okayama Station where Sunrise Express SETO for Takamatsu was separated from IZUMO. When the doors opened, those who wanted to watch the train separation like me rushed out of the carts to the point. I was a bit late, but luckily got a good view point. 


やっていることと言えば、完全に鉄道オタクみたいな感じがする。まぁ、「オタク」という言葉は日本で生まれ、世界でも使われるようになっていると聞くが、その「オタク」という言葉の定義もいまいちわからない。だれもが「オタク」な何か夢中になれるものがあると思う。

サンライズ瀬戸号が切り離され出発後、出雲号もそれに続いた。

What I was doing was absolutely "Otaku". The word was born in Japan, and I hear that it is now being used internationally. I still don't get the definition of "Otaku" well yet, and think that everyone is "Otaku" being obsessed with something particular favorite. 

After SETO departed from the separation, IZUMO followed. 


岡山駅を出発してから、サンライズ出雲号は山間部を走っていく。線路は一本の単線区間だ。そして、鳥取県に入り伯耆富士と呼ばれる大山が見えてきた。添乗員時代に出雲のツアーに出かけた時に必ず見ていた山だった。久しぶりの雄姿をと思ったが、生憎の曇り空。それでも、また見れて良かったと思う。

After Okayama Sta., Sunrise IZUMO was running through in mountainous area on a single-track railway. A while later, I saw a mountain called "Daisen", or "Houki Fuji" as a common name. I used to see this mountain when I went on a tour to Izumo region. It was cloudy and covered with some clouds on the top, but I was glad to see it again.  


安来駅には、伝統舞踊の安来節のドジョウ掬いをするキャラクターがあった。

At Yasuki Sta., I found Animation characters of the regional traditional dance, "Yasukibushi".  


雲が覆っていた空も、列車が宍道湖に差し掛かかる頃には青空になっていた。宍道湖もかなり久しぶりかもしれない。

The clouds were gone and the blue sky were back when the train was passing around the lake "Shinji". It's been a while as well to see the lake. 


そして10時ちょうどに、サンライズ出雲号は終点の出雲市駅に到着をした。12時間の列車の旅だった!

大満足!

大阪からバスで来た方がよっぽど安い。運賃は1/5だ。でも、東京までわざわざ出かけ、そこからこの列車に乗る。これをしなくては自分の願った経験は叶わない。お金がかかろうが、何よりも経験が大事。

限りある命、その経験できる時間も限られている。そして、その経験をするために、自分たちは生きていると思う。

出雲市駅を出て、早速近くのガソリンスタンドでレンタカーを借りに出かけてた。

正美


At 10 AM, Sunrise Express IZUMO finally arrived at the last stop, "IZUMO-Shi Sta". It was a 12 hour train trip.

Very satisfying!

The would've been 1/5 if I were head for Izumo from Osaka by Highway bus, but it is more than that in satisfaction to get this amazing experience dare starting this trip from Tokyo. The experience is very important to me even though it costs me more.

Our life is limited, and the time that we try experience is also limited as well. I believe that we live this life to receive the benefits.

After leaving Izumo-shi Sta., I went to rent a car at a petrol station near by.


Masami

≪To be continued≫

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